Veelgestelde vragen
Account
Wanneer je aangemeld bent op www.gova.be, kan je steeds jouw gegevens aanpassen. In je account vind je jouw persoonlijke gegevens, de betaalwijze die voor jouw profiel als standaard ingesteld is, jouw afleveradres en factuuradres. Onder ieder onderdeel kan je met een klik op de knop “wijzigen”, jouw gegevens eenvoudig aanpassen.
Mocht je toch hulp nodig hebben of heb je een andere vraag over jouw account, stuur ons dan zeker een mailtje op info@gova.be.
Bestellen
Hoewel je als gast een bestelling kan plaatsen op onze webshop, raden we je aan een account aan te maken. Dankzij jouw account, heb je ten allen tijde een overzicht van al je bestellingen, én van je persoonsgegevens. Deze zijn voor ons belangrijk, enerzijds om jou te contacteren mocht dat nodig zijn voor een goede opvolging van je bestelling, en anderzijds om een correcte levering te garanderen. In je accountpagina kan je ook steeds je persoonsgegevens consulteren en up-to-date houden.
Dat hangt van je bestelling af. Niet alle artikelen die op onze webshop staan, hebben we op voorraad. Zodra het artikel bij ons op voorraad is, mag je rekenen op een termijn van ongeveer 2 tot 4 weken voordat de thuislevering plaatsvindt. Dit komt omdat we onze leveringen efficiënt planning per regio's, zodat we zoveel mogelijk klanten kunnen bedienen in één rit. We nemen persoonlijk contact met je op om samen een geschikte leverdatum af te spreken.
Hoewel we ons best doen om een zo volledig mogelijk assortiment aan te bieden op onze webshop, kan je in onze toonzaal nóg meer moois terugvinden. Ook zijn sommige artikelen zoals hoeksalons en eettafels vaak te personaliseren naar jouw wensen met verschillende opties in afmetingen en uitvoeringen. Op dit moment kan je deze artikelen op onze webshop alleen bestellen in de uitvoering zoals is afgebeeld en beschreven op de productpagina. We zijn achter de schermen hard aan het werk om ons aanbod op onze webshop zo volledig mogelijk te maken en het assortiment online en fysiek zo veel mogelijk op elkaar af te stemmen.
Wil je een artikel graag in een andere uitvoering bestellen dan op onze webshop? Kom dan langs in onze toonzaal waar onze adviseurs met plezier de verschillende opties met jou overloopt.
De meeste van onze artikelen die je op onze webshop ziet staan, kan je bezichtigen in onze toonzaal. Wil je zeker zijn dat je een bepaald artikel kan terugvinden in onze toonzaal, bel ons dan gerust even op het nummer 03/491 06 90 of stuur een mailtje naar info@gova.be. We helpen je graag verder!
In de meeste gevallen kan je de artikelen die je op onze webshop ziet in andere uitvoeringen verkrijgen. Denk aan een hoeksalon waar de hoek zich aan de andere kant bevindt, een eettafel een in kleiner of groter formaat, een relaxfauteuil met een lagere zitting,..
Op dit moment kan je deze artikelen op onze webshop alleen bestellen in de uitvoering zoals is afgebeeld en beschreven op de productpagina. We zijn achter de schermen hard aan het werk om ons aanbod op onze webshop zo volledig mogelijk te maken en het assortiment online en fysiek zo veel mogelijk op elkaar af te stemmen.
Wil je een artikel graag in een andere uitvoering bestellen dan op onze webshop? Kom dan langs in onze toonzaal waar onze adviseurs met plezier de verschillende opties met jou overloopt.
In de winkel kan je betalen met cash (€), Bancontact, GOVA cadeaubonnen en ecocheques (Edenred, Sodexo en Monizze) of koopkrachtpremies (vroeger consumptiecheques). Ecocheques en koopkrachtpremies worden enkel aanvaard op de aankoop van verlichting.
Opgelet: cash betalingen zijn enkel mogelijk tot max. €3.000.
Op de GOVA webshop kan je veilig betalen met VISA, Mastercard, Bancontact, Belfius Pay en KBC/CBC Payment. Ook onze GOVA cadeaubonnen aanvaarden we online.
Bij afhaling van een bestelling kan je ook in ons Logistiek Centrum met cash (€), Bancontact, GOVA cadeaubonnen en consumptiecheques (Edenred, Sodexo en Monizze). Ook bij levering kan je het resterende saldo betalen met cash en bancontact. Indien je liever het resterende bedrag overschrijft, dan moet het saldo voor levering bij ons op de rekening staan Neem even contact met ons via 03/491 06 90 of info@gova.be indien een overschrijving je voorkeur geniet, dan kunnen we jou alle informatie geven.
Belangrijke melding: op alle betaalkaarten is er een limiet ingeschakeld om fraude te voorkomen. Je kan dit makkelijk tijdelijk verhogen door contact op te nemen met je bank, zodat er geen problemen zijn bij betaling.
Dat hangt er vanaf of je een bestelling plaatst in onze toonzaal of op onze webshop. Plaats je een bestelling bij één van onze adviseurs in de toonzaal, dan vragen we je om een voorschot van 30% van het volledige bestelbedrag af te rekenen aan de kassa. Het overige bedrag betaal je bij afhaling in ons magazijn indien je koos voor een afhaling of op het moment van de levering bij één van onze chauffeurs indien je koos voor een thuislevering.
Plaats je een bestelling op onze webshop, dan betaal je meteen het volledige bedrag. (Bij online aankopen heb je echter recht op herroeping: je kan je bestelling binnen de 14 dagen annuleren of retourneren, zoals voorzien in de Belgische wetgeving.)
Het resterende bedrag van jouw bestelling betaal je op het moment van de afhaling of de levering van jouw bestelling. In ons Logistiek Centrum kan je betalen met cash (€), Bancontact, GOVA cadeaubonnen en consumptiecheques (Edenred, Sodexo en Monizze). Ook bij levering kan je het resterende saldo betalen met cash en bancontact. Indien je liever het resterende bedrag overschrijft, dan moet het saldo voor levering bij ons op de rekening staan. Neem even contact met ons via 03/491 06 90 of info@gova.be indien een overschrijving je voorkeur geniet, dan kunnen we jou alle informatie geven.
Online bestelling
Indien je je bestelling wilt wijzigen van bestelde maar nog niet geleverd goederen, dien je dit binnen de 5 werkdagen na de oorspronkelijke verkoopdatum aan te vragen en dient GOVA uitdrukkelijk akkoord te gaan. Naargelang de wijziging zal er een bijkomende administratieve kost aangerekend worden. Bij een bestelling worden goederen vaak voor jou specifiek besteld, en aangezien we jou zo snel mogelijk willen verder helpen, geven we je order ook meteen door aan onze leverancier.
Indien de leverancier al gestart is met jou bestelling, door bestelling van goederen, stoffen en onderdelen, zal een wijziging niet kosteloos kunnen doorgaan. Voor het wijzigen van je bestelling, zijn we dan ook genoodzaakt om een verbrekingsvergoeding van 30% te berekenen op het bedrag van je bestelling.
Om je aankoop te wijzigen, neem je contact op met onze servicedienst, die met jou alle stappen zal overlopen.
Bestelling in de winkel
Elke wijziging van de bestelling of overeenkomst op verzoek van de Klant, kan enkel mits voorafgaande schriftelijke aanvaarding door GOVA. GOVA behoudt zich het recht voor om de gevraagde wijziging te weigeren. Indien GOVA instemt met de wijziging, zijn alle daaruit voortvloeiende kosten (waaronder, maar niet beperkt tot, administratieve kosten, meerprijzen van materialen of producten, bijkomende leverings- en/of montagekosten, vertragingen in de uitvoering, enz.) volledig ten laste van de Klant. Deze wijzigingskosten worden minimaal forfaitair begroot op € 35,00 per wijziging, onverminderd het recht van GOVA om hogere bewezen kosten in rekening te brengen.
In het geval dat we zelf de bestelling niet meer kunnen wijzigen bij de leverancier, rekenen we een verbrekingsvergoeding aan twv 30% van het bedrag van je bestelling.
Levering
Afhalen of leveren is helemaal volgens jouw voorkeur. Als je kiest voor afhalen en je gebruikt je eigen vervoer, dan is de afhaling helemaal gratis.
In het geval van een levering, nemen we steeds eerst telefonisch contact met je op, om samen een datum vast te leggen waarop de levering zal plaatsvinden. Het is belangrijk dat je dan ook aanwezig bent om de goederen te aanvaarden. Indien we niet kunnen leveren, zullen de transportkosten toch betaald moeten worden. Pas na betaling van de eerste kost, nemen we terug contact op om een nieuwe afspraak in te plannen, aan dezelfde kost.
Momenteel bieden we nog geen verzending aan buiten België. We zijn achter de schermen aan het werk om dit in de toekomst mogelijk te maken.
Heb je gekozen voor een levering? Dan neemt onze dienst planning telefonisch contact met je op van zodra je bestelling klaarstaat in ons magazijn. Samen spreken jullie een gepast moment af waarop de levering zal plaatsvinden.
Het is belangrijk dat je dan ook aanwezig bent om de goederen te aanvaarden. Indien we niet kunnen leveren, zullen de transportkosten toch betaald moeten worden. Pas na betaling van de eerste kost, nemen we terug contact op om een nieuwe afspraak in te plannen, aan dezelfde kost.
Om ervoor te zorgen dat we correct en vlot kunnen leveren, is het belangrijk om een paar belangrijke punten af te checken:
Bij een levering zonder ladderlift hebben we 15m nodig aan de straatkant om onze vrachtwagen te kunnen parkeren. Indien we geen parkeerruimte hebben en we de goederen niet op een veilige manier en binnen de 10m van de woning kunnen uit de vrachtwagen halen, kunnen we de levering niet laten doorgaan. Indien je dus in een straat woont met weinig parkeermogelijkheden, is het nodig om een parkeerverbod te voorzien.
Zorg ervoor dat je thuis bent op de afgesproken dag van levering. Het is niet altijd makkelijk om te voorzien op welk tijdstip we juist komen leveren, aangezien veel afhangt van verkeer en eventuele vertragingen bij vorige leveringen. Indien we de goederen niet kunnen afleveren op de afgesproken dag, zal de kost voor de levering alsnog aangeleverd worden, en pas na betaling van die kost, zal er nieuwe afspraak kunnen ingepland worden, tegen dezelfde prijs.
Wij kunnen de leverdatum nog wijzigen tot 5 werkdagen vóór levering.
Van zodra je weet dat de levering niet kan plaatsvinden, vragen we met aandrang om meteen contact met ons op te nemen, dit om onnodige kosten te vermijden.
Het is belangrijk dat je dan ook aanwezig bent bij de levering om de goederen te aanvaarden. Indien we niet kunnen leveren, zullen de transportkosten toch betaald moeten worden. Pas na betaling van de eerste kost, nemen we terug contact op om een nieuwe afspraak in te plannen, aan dezelfde kost.
We zijn achter de schermen hard aan het werk om ervoor te zorgen dat jij binnenkort de status van je bestelling in jouw account kan opvolgen.
Heb je gekozen voor een afhaling? Dan nemen we contact met je op van zodra jouw bestelling voor je klaarstaat in ons afhaalmagazijn.
Heb je gekozen voor een levering? Dan neemt onze dienst planning telefonisch contact met je op van zodra je bestelling klaarstaat in ons magazijn. Samen spreken jullie een gepast moment af waarop de levering zal plaatsvinden.
Heb je in tussentijd vragen over je bestelling, contacteer ons gerust via info@gova.be of op het nummer 03 491 06 90, dan zoeken we het samen uit!
Het kan altijd gebeuren dat jouw bestelling door onvoorziene omstandigheden vertraging oploopt. Gecommuniceerde levertermijnen zijn dan ook altijd een schatting en nooit een zekerheid. We zetten steeds alles op alles om vertragingen te voorkomen en tot het minimum te beperken. Lukt dit niet, dan brengen we je daar steeds van op de hoogte.
Uiteraard is dat geen enkel probleem. Zolang je ons hier van op de hoogte brengt natuurlijk! Dit kan via info@gova.be of telefonisch op 03 491 06 90. Houd je ordernummer bij de hand, zo kunnen we je snel en efficiënt verder helpen.
Als je initieel gekozen had voor een afhaling, maar jouw bestelling toch wil laten leveren, komt hier uiteraard een leverkost bij. Deze bijkomende kost kan je afrekenen bij één van onze chauffeurs op het moment van de levering. Van zodra jouw bestelling bij ons wordt aangepast en jouw bestelde artikelen klaarstaan voor levering, neemt onze dienst planning contact met je op om een gepast moment af te spreken om de levering te laten doorgaan.
Had je gekozen voor een levering, maar wil je jouw artikelen toch komen afhalen, wordt de reeds aangerekende leverkost uiteraard terugbetaald.
Dat is geen enkel probleem. Vergeet dit zeker niet aan te geven op het moment van bestellen zodat we voorbereid ter plaatse komen.
Afhaling
Jouw bestelling wordt voor je klaargezet in ons afhaalmagazijn op het volgende adres:
Industriepark "DUWIJCKPARK"
Joseph van Instraat 24
2500 Lier
Je hoeft geen afspraak te maken om je bestelling te komen ophalen. Je moet alleen rekening houden met de openingsuren van het afhaalmagazijn.
Ma: 10:00-12:00 & 12:30 - 17:30
Di: gesloten
Wo: 10:00 - 12:00 & 12:30 - 17:30
Do: 10:00 - 12:00 & 12:30 - 17:30
Vr: 10:00 - 12:00 & 12:30 - 17:30
Za: 10:00 - 12:00 & 12:30 - 17:30
Zon - & feestdagen: 13:30 - 17:30
Heb je een vraag voor onze collega’s van het afhaalmagazijn? Dan kan je hen tijdens de openingsuren telefonisch bereiken op het nummer 03 491 06 97 of stuur hen een mailtje naar logistiek@gova.be.
Natuurlijk! Indien er al een deel van jouw bestelling binnen is, dan kan je deze zonder probleem al komen ophalen. Wanneer de overige artikelen van jouw bestelling ook klaarstaan om af te halen, brengen we je hiervan via SMS op de hoogte.
Natuurlijk! Wij helpen je graag indien je je goederen nog niet meteen kan ophalen!
Wij brengen je op de hoogte wanneer je goederen klaar zijn voor afhaling of levering, maar indien je je goederen toch nog even bij ons wilt stockeren, dan is dit uiteraard geen enkel probleem. Indien je langer dan 4 weken je goederen bij ons wilt veiligstellen, breng ons dan wel even op de hoogte via info@gova.be of telefonisch op 03 491 06 90, dan zorgen wij dat deze info aan je bestelbon wordt toegevoegd. Dan weten we het ook en kunnen we ook organiseren!
Annuleren en retourneren
Online bestelling
Voorkomen is altijd beter dan genezen. Je ruimte goed opmeten en overtuigd zijn van je keuze, zijn alleszins al belangrijke tips die we je kunnen meegeven. Indien het over een bestelling gaat, wordt een meubel vaak voor jou speciaal gemaakt, waardoor een annulatie door onze leveranciers niet aanvaard wordt.
Om je aankoop te annuleren, neem je contact op met onze servicedienst, die met jou alle stappen zal overlopen.
Indien je de artikelen in ontvangst hebt genomen, geldt een zichttermijn van 14 dagen waarbinnen je de artikelen op eigen kosten kunt retourneren.
Bestelling in de winkel
Ook voor bestellingen in de winkel, geldt op zich dezelfde regel als online. Je hebt het recht om je verkoopsovereenkomst eenzijdig te verbreken, maar in dat geval rekenen we een verbrekingsvergoeding aan twv 30% van het bedrag van je bestelling. Bij elke bestelling in de winkel vragen we een voorschot van 30% op je bestelling. In het geval van een verbreking van het contract door de koper, zal het voorschot gebruikt worden als verbrekingsvergoeding. Ook in het geval van misbruik, het bewust weigeren van de bestelde goederen voor een periode langer dan 3 maanden, zal het voorschot ingehouden worden als annulatievergoeding.
Online bestelling
Bij elke online aankoop, heb je het recht om binnen de 14 kalenderdagen je bestelling te retourneren. Bij ons dus ook!
We willen desalniettemin met aandrang vragen volgende stappen correct te volgen. Indien je graag je bestelling wenst te retourneren, moet dit uitdrukkelijk, ondubbelzinnig en verplicht schriftelijk meegedeeld worden aan GOVA. Dit kan enkel via email naar retour@gova.be, en moet voor het terugbrengen van de goederen verstuurd worden, zodat wij ervoor kunnen zorgen dat alles vlot verloopt.
Om een retour te kunnen aanvaarden, en om het bedrag volledig terug te ontvangen van het artikel dat je wenst te retourneren, moeten volgende aandachtspunten in acht genomen worden:
1. Stuur ons zo snel mogelijk na ontvangst of afhaling van je goederen een mail naar retour@gova.be. In deze mail vermeld je het ordernummer, datum van order en datum van ontvangst en de naam en adres waarop de bestelling werd geplaatst.
2. Op al je online aankopen geldt een zichttermijn van 14 kalenderdagen. Je hebt dus 14 kalenderdagen na afhaling of levering de tijd om het artikel te retourneren. Tijdens deze periode moet er dus zorgvuldig omgegaan worden met het product en de verpakking. Haal het product met zorg uit zijn verpakking zonder de verpakking onnodig te beschadigen en gebruik het enkel in die mate die nodig is om te kunnen oordelen of je het product wenst te behouden.
3. De goederen moeten ons compleet, onbeschadigd, ongebruikt en niet-bevuild bereiken. Bij een beschadigd product zal de waardevermindering in mindering worden gebracht op de uiteindelijke terugbetaling.
4. Na controle van de goederen, en indien de retour als geldig wordt beschouwd, wordt het bedrag van de geretourneerde artikelen excl. de verzendkosten binnen de 7 werkdagen teruggestort.
Bestelling in de winkel
Bij een aankoop in de winkel, teken je een verkoopsovereenkomst, wat inhoudt dat je niet zomaar het recht hebt om éénzijdig de verkoopsovereenkomst te verbreken. Indien er echter sprake is van schade, of wanneer je bestelling niet compleet is, neem zo snel mogelijk na de afhaling/levering van je bestelling contact op met onze servicedienst.
Bij elke online aankoop, heb je het recht om binnen de 14 kalenderdagen na afhaling of levering je bestelling te retourneren.
Je kan je artikelen zelf retour brengen naar ons afhaalmagazijn. Dat is uiteraard volledig kosteloos.
Kies je ervoor om je artikelen via een bezorgdienst terug te sturen, dan zijn de verzendkosten volledig voor de rekening van de klant.
Na controle van de goederen, en indien de retour als geldig wordt beschouwd, wordt het bedrag van de geretourneerde artikelen exclusief eventuele verzendkosten binnen de 7 werkdagen teruggestort.
Garantie en service
Heb je na levering een beschadiging van je aankoop vastgesteld, of mis je een onderdeel? No worries, we zijn er voor jou! Als koper dien je wettelijk gezien binnen de 2 maanden na aflevering de goederen te inspecteren op eventuele beschadigingen of gebreken en deze schriftelijk te melden. Indien je een beschadiging of een missend item hebt vastgesteld, dan dien je binnen de 5 dagen hier melding van te maken via service@gova.be. Belangrijk is wel dat je ondertussen de goederen niet in gebruik neemt, want anders wordt het moeilijk om vast te stellen of de schade reeds aanwezig was bij levering, of dat deze het gevolg is door het gebruik van het artikel.
Om je service-aanvraag zo snel mogelijk te kunnen behandelen, vragen we jou om meteen volgende gegevens mee te sturen:
1. Het ordernummer: dit vind je terug op je verkoopscontract
2. Naam en voornaam dat op het verkoopscontract vermeld staat
3. Jouw contactgegevens
4. Omschrijving van de schade met een duidelijke vermelding wat er juist beschadigd is
5. Duidelijke en scherpe foto's van het artikel en detailfoto's van de schade.
Heb je na het ontvangen van jouw bestelling vastgesteld dat er een artikel of een onderdeel in jouw bestelling ontbreekt? No worries, we zijn er voor jou! Indien je een missend item hebt vastgesteld, dan dien je hier binnen de 5 dagen melding van te maken via service@gova.be.
Om je service-aanvraag zo snel mogelijk te kunnen behandelen, vragen we jou om meteen volgende gegevens mee te sturen:
1. Het ordernummer: dit vind je terug op je verkoopscontract
2. Naam en voornaam dat op het verkoopscontract vermeld staat
3. Jouw contactgegevens
4. Omschrijving van de missende artikelen of onderdelen
Heb je een klacht? Laat het ons dan weten. Stuur een mailtje naar info@gova.be met een duidelijke formulering van je klacht en dan zorgen wij dat dit op het juiste departement terechtkomt.
Heb je toch nog ergens vragen over, contacteer ons gerust, dan zoeken we het samen uit!